اشتغال زاییمشاوره‌های تصویری در صداسیما

صدا و سیما

چکیده مطالب مطرح شده در صدا و سیما

Recommendations for business boom

in Agriculture presented in radio & television

چکیده مطالب مطرح شده در صدا و سیما

توسط سردبیر مجله کشاورز

رونق کسب کار در کشاورزی

مستلزم وقوف به دانش فنی کاربردی است

از جمله انگیزههای

تولید محصولات کشاورزی

با یاد ایزد متعال، شما عزیزان را شامگاه روز چهارشنبه 30/11/98 به تماشای برنامه وقت کار در شبکه ایران کالا دعوت کردیم، که در آن از پرسش‌های کشاورزان درس‌های دیگری گرفتیم. انشاءالله تأمین غذای مطمئن با حمایت دولت تدبیر و امید، میسّر می‌شود، ضمن اینکه سلامت غذا باید در اصل از مزرعه تا سر سفره مورد نظارت قرار گیرد و تقویت قدرت خرید کشاورز را می‌طلبد و زمان پرکردن خلأ بین وعده‌ها و واقعیت‌های ملموس در کشاورزی، با اعداد و ارقام دور از دسترس نیز سپری شده و کارآفرینی و اشتغال‌زایی مؤثر در این بخش، به شرط تربیت مدیران مسئولیت‌پذیر امکان‌پذیراست، که در حال حاضر تولید در بخش کشاورزی توسط عاشقان به دور از هرگونه فساد صورت می‌گیرد، که همه‌ی ما مسئولیم که این عشق را در آنها زنده نگاه داریم.

 

شیر و لبنیات سالم را از ناسالم

تشخیص دهیم

از نوشیدن شیر و مصرف لبنیات غلفت نکنید. هر کجا زنجیره‌های تولید با حلقه‌های گمشده مواجه شوند، آلودگی‌ها و فسادها می‌توانند اتصال حلقه‌ها را در زنجیره‌ها سست کنند. اخیراً شعارهایی بدون شناخت واقعیت‌ها و ارائه تحلیل‌های مستدل فنی، مردم را از مصرف لبنیات ترسانیده‌اند که این روند می‌تواند سلامت مصرف‌کننده را در سطح گسترده به مخاطره بیندازد؛ زیرا پروتئین، چربی، مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در لبنیات، جایگزین‌های زیادی ندارد و این منع مصرف، در حالی است که بهترین‌های شیر و لبنیات جهان در ایران توسط دامداری‌ها و کارخانه‌های لبنی کشورمان تولید می‌شود، ولی در کنار این برتری‌ها، تدابیری را نیز توسط وزارت بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی می‌طلبد که آنها متأسفانه در تأکیدهای خود از پرداختن به جزئیات برخی زنجیره‌های از هم‌گسسته خودداری می‌کنند که برای وقوف به واقعیات ملموس در ساعت 22 شامگاه دوشنبه در شبکه ایران کالا، جزئیات آن شرح داده شد.

 

همه با هم این قافله را جلو ببریم

در ساعت 30/12 ظهر روز یکشنبه در رادیو ایران در جمع کارشناسان، توفیق‌ها و چالش‌های مخرب را در بخش کشاورزی بررسی کردیم و مورد ارزیابی قرار دادیم، تحت این عنوان که آیا هر آنچه مسئولان دلسوزمان گاهی وعده می‌دهند، می‌تواند همیشه برای بخش کشاورزی کارساز و آینده‌نگرانه باشد؟ زیرا قدر مسلّم اگر هر سال توفیق نیابیم که میانگین مساحت واحدهای بهره‌برداری را برای مکانیزه‌تر کردن و افزایش بهره‌وری در مزارع به مرحله اجرا درآوریم، در غیراین‌صورت ناگزیریم که تاوان آن را هرساله در افزایش هنگفت مبلغ خریدهای تضمینی بپردازیم، همان‌گونه که اگر در مهار سیلاب‌ها، تدابیر لازم را برپایه به‌کارگیری دانش فنی کاربردی سازگار، در برنامه‌هایمان قرار ندهیم، آنگاه باید هزاران برابر آن را به صدمه‌دیدگان بپردازیم که توصیه می‌شود، مسئولان دلسوزمان در محافل تخصصی، تا حد امکان همواره شنوند چکیده یافته‌ها و تجربیات اهل فن در بخش خصوصی باشند و سپس به تفسیرها و تحلیل‌های لازم بر پایه اطلاعات دریافتی بپردازند، تا این خانواده بزرگ، با عظمت و اکثراً با اعضای عاشق‌پیشه دست به دست هم، زنجیره‌ها با حلقه‌های کامل را برای توسعه پایدار کشاورزی بنا نهند.

 

در برنامه وقت کار شبکه ایران کالا مطرح شد:

خط تولید کمباین شالی را نباید

تضعیف کنیم

خدا را بار دیگر شکر می‌کنیم که ما را واسطه‌ای برای خدمت به شما مردم وفادار، قدرشناس و پرتلاش به ویژه علاقه‌مندان به کشاورزی قرار داد تا در روز شنبه 21 دیماه 98 بیننده برنامه وقت کار شبکه ایران کالا باشیم. در این برنامه، ابتدا کارآفرینی به شما معرفی شد که در برداشت 90 درصد از غلات کشورمان با کمترین ضایعات و ریزش محصول، نقش اساسی دارد که مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران تحت پوشش آستان قدس رضوی جزئیات این فناوری را برای شما شرح داد. این شرکت به تازگی نوعی کمباین شالی را نیز طراحی کرده و روی خط تولید آورده است که می‌تواند در صورت حمایت بخش دولتی، ما را از واردات کمباین‌های مشکوک و تحمیلی چینی برهاند.

در پایان بحث‌های انجام‌شده توسط مهندس حمیدی‌فر مدیرعامل این شرکت، تحلیلی کوتاه نیز صورت گرفت، تحت این عنوان که «یک برداشت موفق محصول با یک کمباین موجّه، در صورت یک کاشت موفق با کمترین ریزش و صدمه صورت می گیرد» که این تدبیر و فلسفه در مورد زندگی انسان‌ها نیز با کمی تفکر و تعمق می‌تواند صادق باشد.

متعاقب پایان توضیحات این کارآفرین موفق، مثل همیشه تبادل نظرهایی توسط کارشناس برنامه با بینندگان علاقه‌مند و خوشفکر در خصوص فعالیت‌های موفقیت‌آمیز در حوزه‌های مختلف کشاورزی انجام گرفت و عنوان شد که قسمتی از راهکارها می‌تواند به کمک بخش دولتی از جمله بانک کشاورزی با تبادل‌نظرها، مشورت‌پذیری‌ها، اعتمادسازی‌ها و رفع بوروکراسی‌ها امکان‌پذیر شود.

 

مژده به تولیدکنندگان محصولات

کشاورزی و دست‌اندرکاران بخش دولتی

با سپاس از ایزد یکتا، بالاخره پس از مدت‌ها سعی و تلاش، خدمتگزاران و عاشقان مخلص و راستین میهن اسلامی، توفیق یافتند که با همکاری و مشارکت عده‌ای از اساتید دانشگاه، مسئولان و کارشناسان مخلص نظام، تشکل مردمی مبارزه با فساد را در وزارت کشور به ثبت برسانند تا هشدار جدی به تمام کسانی باشد که اگر خدای‌ناکرده در کار فساد یا حتی در فکر آن نیز می‌باشند، در نوبت افشاگری قرار گیرند و در این راستا به امید خدا، آرامش را برای دل‌سوختگان دل‌نگران که در واقع همکاران و همفکران امروز و آینده این تشکل مردمی می‌باشند، تا حد امکان جهت تأمین غذای مطمئن برای مردم فراهم آورد.

خدا قوت و عرض تبریک، خدمتگزار شما در هیأت مدیره این تشکل- گل افرا

 

مبارزه با فساد شکل گرفت

به نام خدا، متعاقب اطلاع‌رسانی در مورد تأسیس تشکل مردمی مبارزه با فساد، بسیاری از مدیران و اعضای تشکل‌ها در بخش کشاورزی و صنعت غذا، از شروع فعالیت این تشکل استقبال کردند و اکثراً منتظر اعلام راهکارها و نتایج حاصله از پیگیری‌های این تشکل نوپا هستند، ضمن آنکه برخی نیز باورشان نمی‌شود که چنین تشکلی بتواند با فاسدهای اغلب بانفوذ، پشت‌هم‌انداز و ظاهراً قدرتمند مبارزه کند که پاسخ آن به همه دردمندان همفکر و سلامت ما، با هم بودن سازنده است. به امید روزی که کسب و کارهایمان به دور از هرگونه تفکر فسادگرایانه، در حال پیشرفت با سلامت پایدار باشد و پشتوانه اقتصاد میهن اسلامی قرارگیرد.

 

معرفی دولتمردان ایثارگر

بار دیگر خدای متعال را شکر می‌کنیم که خدمتی هر چند ناچیز، تحت عنوان مشاوره کسب‌وکار در کشاورزی، نکاتی همچون روش‌های بازارسازی و فروش، قرارگرفتن در زنجیره‌های تولیدی، شناخت بیشتر اهمیت ایجاد ارزش افزوده از اندوخته‌های طبیعی با بهره‌گیری از 11 اقلیم از 13 اقلیم جهان در کشورمان، جهت فعالیت در بسیاری از رشته‌فعالیت‌ها برای تولید غذای سالم، با شما به بحث و گفت‌وگو پرداختیم. این مهم را نیز لازم است بدانیم که از مسئولان و کارشناسان دولتی، عده کثیری انسان‌های شریف و دلسوز به دور از فساد، بوروکراسی و اتلاف وقت نیز برای خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره‌های لازم حضور دارند و به این کار عشق می‌ورزند و کمتر به مراجعان جواب رد می‌دهند، به همین جهت ما در نظر داریم که در شامگاه روز پنجشنبه در ساعت 23 در برنامه شب آفتابی، با شناخت و معرفی شما شنوندگان باهوش و پرتلاش، دولتمردان را در هر مقام و منصبی که در حال خدمت باشند، به فراخور حسن نیت‌هایشان، ایثارگران جبهه تولید و رونق کسب و کار معرفی کنیم.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا