1-1-2 کمباین

توصیه‌هایی درباره استانداردسازی و افزایش کیفیت‌ سمپاش‌ها

98-1-11

الف: مقررات مربوط
به اخذ مجوز
ماده1: ورود، ساخت و مونتاژ کلیه سمپاش‌ها و لوازم یدکی مربوطه، پس از طی مراحل قانونی منوط به اخذ مجوز از وزارت جهاد کشاورزی (سازمان حفظ
نباتات) است.
تبصره 1: سازمان حفظ نباتات، تقاضاهای مربوطه را برای بررسی‌های لازم، به کمیته علمی و فنی تکنیک‌های سمپاشی و ضدعفونی منعکس کرده و این کمیته به‌طور همزمان از مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی و واحد آزمون ماشین‌ها و ادوات کشاورزی، تقاضای بررسی و آزمون نموده و پس از دریافت گزارش‌ها و تأیید نهایی دستگاه، نتیجه را برای صدور مجوز به سازمان حفظ نباتات ارسال می‌نماید.
تبصره 2: تطبیق نمونه‌های سمپاش با هدف کاربردی، به‌عهده مؤسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی بوده که پس از انجام تحقیقات مربوطه، نتایج حاصله به کمیته علمی و فنی تکنیک‌های سمپاشی و ضدعفونی ارسال خواهد شد.
تبصره 3:‌ تطبیق نمونه‌های سمپاش از نظر سخت‌افزاری با استانداردهای موجود، از وظایف واحد آزمون ماشین‌ها و ادوات کشاورزی است که پس از انجام، گزارش‌های مربوطه برای تصمیم‌گیری به کمیته علمی و فنی تکنیک‌های سمپاش و ضدعفونی ارسال خواهد شد.

شرایط تولیدکنندگان،
واردکنندگان و مونتاژکنندگان
دستگاه‌های سمپاش
ماده 2: واردات، ساخت و مونتاژ کلیه ادوات سمپاشی، بایستی از طریق شرکت‌های معتبری باشد که در اساسنامه و در حیطه کار آنها، کلمه واردات، ساخت و مونتاژ سمپاش قید شده باشد.
ماده 3:‌ شرکت‌هایی که به امر تولید، واردات و مونتاژ دستگاه سمپاش اقدام می‌نمایند، موظفند یک نفر مسئول فنی را که حداقل دارای درجه تحصیلی مهندسی یا لیسانس در رشته کشاورزی باشد، به سازمان حفظ نباتات معرفی نمایند.
تبصره: صلاحیت مسئولین فنی، باید به تصویب کمیته علمی و فنی تکنیک‌های سمپاشی و ضدعفونی برسد.

مقررات مربوط به نظارت
ماده 4:‌ نظارت‌های میدانی و ادواری از خطوط تولید، واردات و مونتاژ به عهده واحد آزمون ماشین‌های کشاورزی بوده و نظارت بر نحوه عملکرد دستگاه از قبیل نحوه پاشش ذرات و تعیین راندمان روزانه سمپاش‌ها (بررسی‌های کمی و کیفی)‌ به‌عهده سازمان حفظ نباتات یا مدیریت‌های حفظ نباتات استان‌ها خواهد بود. بدیهی است نتایج بازرسی برای تصمیم‌گیری به کمیته علمی و فنی تکنیک‌های سمپاشی ارائه
خواهد شد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا