3-2-6 هندوستان

نقش برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی در کشور هندوستان

The role of agricultural fairs in India

98-11-30

آقای B.K.Nayak از جمله مدیران این سازمان است که علاوه بر ایجاد ارتباطات بین‌المللی با دعوت از حدود یکصد خبرنگار و تاجر ماشین‌ها و ادوات کشاورزی به ویژه از کشورهای آسیایی و آفریقایی، سعی دارد که این تدابیر تجارت کشاورزی را در کشور هندوستان توسعه دهد و تجار را علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هندوستان نماید تا از این طریق علاوه بر رونق اشتغال‌زایی، صنعت کشاورزی و توسعه پایدار را عامل توسعه راستین این بخش قرار دهد.
اطاق بازرگانی و صنایع هندوستان در سال 1927 در زمان ماهاتما گاندی پا گرفت (در زمانی که هندوستان مستقل شده بود) و متعاقب این اتفاق، کشور هند شروع به توسعه اقتصادی کرد. در این راستا همه دست اندرکاران صنعت به گرد هم آمدند تا برای حمایت از دولت مردمی اقدام و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
وظیفه این سازمان‌ها، ایجاد ارتباط سازندگان، تامین کنندگان، وارد کنندگان با مشتریان است که می‌توانند توسط هندی‌ها و علاقه‌مندان بین‌المللی اتفاق بیافتد.

تعداد بیش از 100 نفر از خبرنگاران و تجّار ماشین‌ها و ادوات کشاورزی از کشورهای مختلف از جمله ایران دعوت شدند تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

در این راستا تمام دست‌اندرکاران نفع می‌برند و پس از پایان هر نمایشگاه، وقتی علامت رضایت در چهره‌ها نمایان ‌می‌شود، مشخص می‌گردد که وظایف خود را درست انجام داده‌اند. بدین منظور گزارش‌هایی را از دعوت شدگان و علاقه‌مندان دریافت می‌کنیم و برای آنها نتیجه را حاصل می‌کنیم که در کجا نقاط قوت و ضعف داریم که در آینده نقاط قوت را قوی‌تر و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
دریافت گزارش از فروشنده و خریدار، از اهمیت زیادی برخوردار است که آیا هر دو از هم راضی هستند؟ برگزاری و مشارکت در نمایشگاه یک سوی حرکت اقتصادی است، ولی برگزاری مذاکرات تجاری و دریافت نتایج از این مذاکرات نیز می‌تواند از جمله وظایف ما محسوب شود.
از برنامه‌های آینده این سازمان، دستیابی به فناوری‌های نوین‌تر است که به تنهایی میسر نیست و همکاری جهانی هندوستان را می‌طلبد.


جمعیت هندوستان امروز 3/1 میلیارد نفر است که حدود 70 درصد این جمعیت در مزارع کار می‌کنند. اکثریت این تعداد به کمک حیوانات مزرعه‌داری می‌کنند ولی هندوستان سعی دارد که با تراوش سرمایه‌گذاری و تشویق کشاورزان و با تخصیص یارانه‌های ویژه، آنها را به سوی استفاده از ابزار مکانیزه سوق دهد.
دولت هندوستان برای تسریع بیشتر در توسعه و مدرنیزاسیون، یارانه‌هایی را در نظر گرفته است که بر حسب هر منطقه و تسریع فعالیت و راهبردهای آن متفاوت است.

در هندوستان مزارع پیشرفته و بزرگتری نیز وجود دارد که در حال گسترش است و شرکت‌های خارجی بدین منظور، با ماشین‌ها و ادوات پیشرفته‌تر، در حال فروش تجهیزات خود هستند که کشور ایتالیا بیشترین نقش و فعالیت را در کشاورزی هندوستان دارد و پس از آن، چین و ژاپن مقام‌های بعدی را در مکانیزه کردن مزارع هندوستان بعهده گرفته‌اند.
با این حال بسیاری از ایالات هندوستان از هر نوع سرمایه گذاری شرکت‌ها و کشورهای خارجی استقبال می‌کنند و به فراخور، مزیت‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا